css

مقالات

کودکان با حس کامل بینایی به دنیا نمی‌آیند. آنها دنیا را به صورت حباب‌های بزرگ و مبهم می‌بینند. رشد بینایی کودک با گذر زمان و با کمک شما تقویت می‌شود و کودک می تواند دنیا را واضح ببیند.

ما در اینجا به شما در تقویت این حس با‌اهمیت کمک می‌کنیم.

سه تمرین برای رشد بینایی کودک

مراحل رشد بینایی کودک

در مورد مراحل رشد بینایی در کودک در مقاله دیگری به تفصیل صحبت کرده‌ایم. در اینجا نکاتی را به طور خلاصه بیان می‌کنیم:

بینایی نوزاد تازه متولد شده

کودک شما می‌تواند نورهای روشن و اشکال بزرگ مثل صورت افراد را تشخیص دهد ولی هنوز توانایی تمرکز و دیدن جزئیات را ندارد.

بینایی کودک ۳ تا ۴ ماهه

کودک شما در این سن می‌تواند فرق بین برخی رنگ‌ها مخصوصا رنگ قرمز و سبز را متوجه شود و توانایی تمرکز روی اشیای کوچک‌تر را بدست می‌آورد.

بینایی کودک ۴ ماهه تا یک ساله

کودک می‌تواند مفهوم عمق را درک کند و به اصطلاح دید دوچشمی او تقویت شده است.

بینایی کودک یک ساله

رشد بینایی کودک در یک سالگی تکمیل شده و ظرفیت دید او مانند یک بزرگسال است.

بینایی کودک یک ساله

بازی‌های تقویتی جهت رشد بینایی کودک

از طریق فعالیت‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، می‌توانید بینایی کودک خود را تقویت کنید:

تقویت بینایی نوزاد تازه متولد شده

اسباب بازی‌های کودک را بالای سر او در گهواره نصب کنید، به طوری که چند سانتی‌متر با چشم کودک فاصله داشته باشند. به این ترتیب کودک می‌تواند اشکال را تشخیص دهد. اسباب‌بازی‌ها را تکان داده و آنها را به صورت دایره‌ای حرکت دهید تا بتواند با چشم دنبالشان کند. به صدا درآوردن این اسباب‌بازی‌ها می‌تواند رشد سایر حواس کودک را هم تقویت کند.

تقویت بینایی کودک ۳ تا ۴ ماهه

کودک را تشویق کنید اسباب‌بازی را با چشمانش دنبال کند. برای انجام این تمرین از یک شیء یا توپی که ترجیحا قرمز رنگ باشد استفاده کنید. آن را در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتری از صورت کودک حرکت دهید، بچرخانید و تکان دهید تا کودک آن را با چشمانش دنبال کند. بهتر است حرکت اسباب‌بازی آرام و مشخص باشد تا کودک زمان کافی برای تشخیص آن داشته باشد.

تقویت بینایی کودک ۶ ماهه تا یک ساله

برای انجام این بازی به پازل‌هایی نیاز دارید که کودک اشکال هندسی را در سوراخ‌های مربوط به آنها می‌اندازد. حتی می‌تواید از کودک بخواهید اسباب‌بازی‌ها را در سبد بیندازد. به این ترتیب، کودک نه تنها دید خود را با حرکت دستانش تنظیم می‌کند، بلکه به او کمک می‌شود برر روی اشیای خاص تمرکز داشته باشد. این بازی را هر زمان که کودک توانایی گرفتن اجسام را پیدا کرد شروع کنید که معمولاً بعد از شش ماهگی اتفاق می‌افتد.

تذکر: به‌دست آوردن مهارت‌های مختلف در همه کودکان یکسان نیست، چون سرعت رشد کودک شما با کودکان دیگر متفاوت است.

تقویت بینایی کودک ۶ ماهه تا یک ساله

شما پس از خواندن این مقاله سه فعالیت متفاوت را برای تقویت رشد بینایی کودک خود یاد گرفته اید که می‌توانید در مراحل مختلف رشد او به کار بگیرید. اگر فکر می‌کنید این نکات برای شما مفید بوده‌اند، نرم‌افزار کوچیکا را نصب کنید تا با بیش از ۱0۰۰ بازی جهت تقویت مراحل مختلف رشد کودک خود آشنا شوید.

Cron Job Starts