css

مقالات

نوزادان معمولا در حدود ۶ ماهگی غلت زدن را یاد می‌گیرند ولی برای رسیدن به این مرحله از رشد، باید قدرت عضلات بالاتنه خود را تقویت کنند و مسلما به کمک شما در این راه نیاز دارند. نوزاد از اوایل سه‌ماهگی تلاش می‌کند از دستانش برای حرکت کردن و بالا آوردن سر استفاده کند.

وقتی این حالت را در نوزاد خود مشاهده کردید، یعنی زمان آموزش غلت زدن در روند رشد نوزاد رسیده است. ما در اینجا چهار روش را به شما معرفی می‌کنیم تا با انجام دادن آنها به نوزاد خود در کسب این مهارت کمک کنید.

چهار روش برای کمک به غلت زدن در روند رشد نوزاد

1. نوزاد خود را روی شکم بخوابانید

هرچه زودتر کودک را به دراز کشیدن روی شکم عادت دهید بهتر است. قرار گرفتن روی شکم عضلاتی را که برای غلت زدن نوزاد لازم است تقویت می‌کند. از روزی چند دقیقه شروع کنید و کم کم روزانه ۲۰ دقیقه نوزادتان را روی شکم بخوابانید. به این ترتیب به نوزادتان امکان کشف اطراف و تقویت عضلات پشت پا، گردن و دست‌ها را می‌دهید که غلت زدن و رشد نوزاد را تسریع می‌کند.

نوزاد خود را روی شکم بخوابانید

2. نوزاد را تشویق کنید روی پهلوی خود قرار گرفته و بازی کند

یادتان باشد غلت زدن یک مهارت حرکتی درشت در راستای رشد نوزاد است و عضلات بزرگ او را به کار می‌گیرد. بنابراین نوزاد باید عضلات میان‌تنه و شکم خود را تقویت کند. قرار گرفتن روی شکم شاید در ابتدا برای نوزاد دلهره‌آور باشد، ولی سعی کنید با استفاده از اسباب‌بازی‌های جذاب این حرکت را در نوزاد تشویق کنید. نوزاد به‌تدریج آنقدر احساس قدرت و راحتی می‌کند که این کار را به تنهایی انجام می‌دهد .

 نوزاد را تشویق کنید روی پهلوی خود قرار گرفته و بازی کند

 

 

3. نوزادتان را پهلو به پهلو کنید

پس از مدتی که کودک روی یک پهلوی خود قرار گرفته و بازی می‌کند، او را روی پهلوی دیگر بخوابانید و مراقب دستان او باشید. می‌توانید حتی نوزاد را بلند کنید و روی پهلوی دیگر بخوابانید. نوزاد با این تمرین به‌تدریج یاد می‌گیرد وزنش را روی هر دو طرف بدنش منتقل کند. به این ترتیب روند غلت زدن در راستای رشد نوزاد راحت‌تر و اطمینان او برای انجام این کار بیشتر می‌شود.

نوزادتان را پهلو به پهلو کنید

 4. نوزاد خود را با ریتم موسیقی حرکت دهید

نوزاد را به پشت بخوابانید و همانطور که برایش شعر می‌خوانید، دست‌های او را بگیرید و به دو طرف حرکت دهید. اگر همگام با ریتم شعر و موسیقی کودک را به نوعی به دو طرف قل بدهید، احساس راحتی و لذت بیشتری خواهد داشت. غلت زدن نوزاد مستلزم حرکت کردن او به جهت‌های مختلف است، پس او را تشویق به حرکت کنید تا این مرحله از رشد نوزاد هم تکمیل شود.

 غلت زدن نوزاد امری اجتناب‌ناپذیر است و در هر صورت این کار را یاد می‌گیرد، ولی شما می‌توانید با بازی‌ها و تمرین‌های مختلف، کسب این دستاورد را برای او آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید.وبسایت و نرم‌افزار کوچیکا شما را با بیش از 1000 بازی جهت تقویت رشد نوزاد و کودکتان در تمام زمینه‌ها آشنا می‌کند. پس ما را در آموزش این بازی‌ها همراهی کنید.

Cron Job Starts